Skip to main content

Zapomeňte na pop-up okna

By 24.8.201623 prosince, 2019Práce

Vítá návštěvníka na vašem webu pop-up okno? Tak si to užívejte, protože pokud to budete dělat i v lednu příštího roku, Googlu se to nebude líbit. Nutno podotknout, že se to týká pouze vyhledávání pro mobily, alespoň tak to Google včera uvedl na svém blogu pro webmastery.

Podle uvedených informací již 85% stránek splňuje podmínky „mobile friendly“ a jsou tedy ve výsledcích vyhledávání označeny štítkem. Přičemž těch 85% nejspíš nebude platit pro ČR… Nyní jde Google dál a chce odstranit rušivé vlivy, které mohou návštěvníkovi bránit v přístupu k požadovaným informacím. A vadí mu překryvná okna, která zakryjí významnou část obsahu vlastní stránky – typicky různé nabídky a akce.

"špatné" použití oken
Příklady „špatného“ použití

 

Na druhou stranu mu ale nevadí případy, kdy se jedná o pop-up s informacemi o cookies, ověření věku na stránkách „pro dospělé“ a okna, která překrývají pouze malý prostor.

pop-up okna
Příklady „povoleného“ použití

 

Co to znamená? Nemyslím si, že něco zcela zásadního. Stejně jako přizpůsobení stránek pro mobily připíše nějaký ten bodík v guglím algoritmu (a posune web výše), pop-up okno ho zase sebere (a šoupne s ním dolů). Takže se dá říct, že tyto stránky mohou být nějakým způsobem v řazení výsledků znevýhodněny.

Pravda je, a z tohoto pohledu Google chápu, že pop-up okna jsou prostě otravná. A na mobilech zvlášť.