Lokální SEO nejen pro lokály

By 13.7.2015 Prosinec 23rd, 2019 Práce

Lokální SEO nemusí být pro každého. Pokud poskytujete služby bez ohledu na místo, pak pro vás nebude mít velký význam. Pokud je vaše podnikání na místo nebo region zaměřeno, pak naopak není o čem přemýšlet. A když máte prodejen nebo středisek víc, pak vás čeká docela dost práce. Současně platí, že většinu práce budete dělat kvůli Google a pro Seznam máte času dost.

Význam lokálního SEO stoupá současně s tím, jak se zvyšuje podíl „local search“, používání mobilních zařízení a personalizovaných výsledků hledání, kde Google předpokládá, že lidé očekávají výsledky v okolí místa hledání.

Pro většinu ukázek jsem použil stránky firmy Jena nábytek, která již sice nepatří mezi naše klienty, ale má více prodejen a alespoň částečně nastavený základ.

Pokud použijete místní hledání, je velká pravděpodobnost, že ve výsledcích budou uvedeny záznamy, umístěné na mapě.

Ale i v případě, že zde mapa nebude, Google může zobrazit informace o adrese u záznamu firmy

V ideálním případě, obvykle při hledání konkrétní firmy společně s lokací, se pak ještě zobrazí vpravo stránka Google+

Co pro to musíte udělat?

Titulky, nadpisy, obsah

Doplnění místa podnikání do obsahu stránek je prvním krokem a zároveň jeden z hlavních signálů pro vyhledávače. Pokud vám jde o jedno místo, nebude doplnění stránek žádný problém.

Při více provozovnách ale rovnou zapomeňte na to, že je do titulku nacpete všechny. Takto určitě ne!

V případě Jena nábytek místo prodejny v titulku chybí, což je škoda.

U více středisek tak bude řešením vytvoření vlastní stránky pro každou provozovnu a její propojení s obsahem webu.

Jena nábytek má přehled svých prodejen i s odkazem na stránku prodejny. Škoda jen, že odkaz nevede i z názvu prodejny v přehledu, ale jen z odkazu „Více informací“…

Nadpisy

Pro nadpisy stránek platí to stejné, co pro titulky – místo prodejny je relevantní informace, která by v nadpisu neměla chybět.

Obrázky

Další z možností je uvedení místa v popisu obrázků prodejny…

…což ale u Jeny také nenajdeme.

Struktura stránek

Přestože význam klíčových slov v URL nepřeceňuji, uvedením místa provozovny v URL určitě nic nezkazíte.

Mikrodata

Přidáním mikrodat pomáhá vyhledávačům kategorizovat a identifikovat důležité informace na stránkách. Na stránkách Schema.org najdete nejběžnější typy značení, v našem případě budeme pracovat s LocalBusiness. Vyberete odpovídající značky a vložíte je do kódu stránek.

Sitemap

Geo sitemap je dalším krokem, jak zvýšit lokální relevanci a díky Geo sitemap a KML generátoru to není nic složitého. Služba vygeneruje potřebné soubory, které nahrajete do hlavního adresáře stránek a následně přidáte do Google Search Console (dříve Google Webmaster Tools)

Adresáře firem

Prozatím posledním krokem bude přidání stránek do adresářů firem. Na Seznamu to budou Firmy.cz, na Google „Google moje firma“. Zapomeňte na adresáře typu info-nazevmesta.cz – jsou opravdu k ničemu.

Především na Google nezapomeňte, že přidáváte samostatnou stránku pro každou provozovnu. Tato provozovna musí fyzicky existovat – Google vám na ní pošle ověřovací PIN (poštou).

A to je vše, to hlavní máte hotovo. Dosáhnout slušných výsledků v lokálním SEO může být snazší, než se umístit ve výsledcích na obecné fráze, zcela triviální to ale není.