Skip to main content

To vaše SEO nefunguje!

By 16.9.201422 srpna, 2019Práce

Tahle historka už je nějaký ten pátek stará, v obměnách se ale čas od času opakuje.

Bylo, nebylo, zpracovával jsem jednu analýzu. Krásná práce, web běžící na třech doménách, pochopitelně s www i bez, jeden titulek vládl všem, v hájedničce logo, místo textů naskenované stránky katalogu, patičky dole, lišty nahoře, objednávkový proces v podstatě nedokončitelný. Konzultantův sen, kde víte, že i dílčí úpravy budou znamenat výrazné výsledky.

Psal jsem změny, popisoval důvody, odkazoval na zdroje, navrhoval wireframe…výsledkem bylo 50 stránek a na konci checklist, aby se na něco nezapomnělo. Předání se trochu protáhlo, vzali jsme to bod po bodu, pan majitel chápal, lomil rukama a spílal všem těm lemplům, kteří to způsobili. A že další spolupráci ani kontrolu nepotřebuje, s tím že si už poradí.

Připomněl jsem se po měsíci mailem, že to nějak vázne a pro jistotu přiložil celou zprávu znovu – co kdyby. Čímž jsem přišel o přístup k Google Analytics.

Potkali jsme se asi po roce na nějaké akci. A místo pozdravu slyším „pane Nachtigale, to vaše SEO nefunguje!“. Nepříjemná situace. Domluvili jsme se na druhý den, večer jsem prošel celý web, vytisknul si podklady, napsal poznámky.

Atmosféra trochu napjatá, pan šéf se rozpovídal, jaká měl očekávání, jak krásně to vypadalo, kolik to stálo – a výsledky že nejsou žádné. Půl hodiny trvalo, než jsem se dostal ke slovu. Ale pak už to šlo ráz na ráz. Z checklistu, který měl sloužit jako vodítko, nebyl splněn ani jeden bod. Vlastně jeden ano – neprodloužili odkazovou lištu, takže ta zmizela.

Pan šét to prý hned druhý den předal k zapracování, ale pak to pustil z hlavy a očekával, bez kontroly, výsledky. Následovalo nové lomení rukama a spílání lemplům, tentokrát už v trochu lepší atmosféře. I oběd zaplatil, čas jsem si neúčtoval…

Konec dobrý, všechno dobré. Během tří měsíců se web změnil k nepoznání a výsledky se, dle očekávání, podstatně zlepšily. Přesto mi zůstal nepříjemný pocit, kolikrát během toho roku někde mohlo zaznít „jó Nachtigal, ten nám dělal SEO, stálo to hromadu peněz a výsledky žádné“.

 

3 Comments

  • Lukáš Pítra napsal:

    Zažil jsem, není to nic příjemného. Buďto tam sedí někdo, kdo čeká, že se SEO „samo zapne“ nebo manažer, kterému je projekt vlastně buřt a chodí si práci odsedět. Popravdě moc nevím, co s tím – je to riziko všech jednorázových zakázek, kde si klient koupít kuchařku doporučení jak na to, ale už ne ten dozor nad implementací 🙂

    • Jan Nachtigal napsal:

      Občas narazím na někoho, komu ta „kuchařka“ – alespoň pro začátek – stačí. A pokud se domluvíme na opakované kontrole, pak mi tento způsob spolupráce vlastně i vyhovuje. Asi se připravuji o příjemný měsíční paušál, ale někteří klienti na něj stejně nemají a tato forma spolupráce jim dokáže dostatečně pomoct.