Analýza použitelnosti stránek

Analýza použitelnosti představuje poměrně rychlý a levný způsob, jak odhalit problémová místa webu, které návštěvníkům komplikují procházení stránek a především nakupování.

Pomocí připravených scénářů prověřím důležité části webu, vstupní stránky, nákupní proces a zjistím, kudy a proč návštěvníci bez užitku odcházejí.

Zaměřuji se na vizuální přehlednost a priority, strukturu stránek a orientaci v ní, důvěryhodnost a přesvědčivost. Do jisté míry i na heuristická pravidla a zažité konvence a v neposlední řadě i na technické aspekty stránek.

Závěry si ověřuji pomocí zjednodušeného uživatelského testování v rozsahu jednoho scénáře a tří testujících.

analyza-webu

Kdy se hodí analýza použitelnosti

  • Pokud vidíte, že vám návštěvnost stránek nepřináší efekt, máte vysokou míru opuštění stránek nebo konverzního procesu
  • Pokud nejste spokojeni s výsledky marketingových aktivit vlivem webu
  • Před spuštěním inzerce, kampaně, nebo jiných aktivit – neplaťte za návštěvy zbytečně
  • Pokud nemáte rozpočet na složitější a podstatně dražší uživatelské testování

Zpracovaná analýzy obsahuje:

  • Vyhodnocení použitelnosti posuzovaného webu
  • Vyhodnocení uživatelských tras a konverzních cest
  • Výsledky uživatelského testování
  • Popis zjištěných nedostatků vč. jejich priorit
  • Konkrétní návrhy k řešení a odstranění problémů

Cena analýzy použitelnosti začíná na 12 000 Kč bez DPH (podle velikosti a typu webu).

Analýza použitelnosti stránek je i základem pro zvyšování výkonnosti a optimalizaci konverzního poměru.

Řešíte podobný problém? Napište mi.

Abych vám dokázal odpovědět, potřebuji pro začátek alespoň základní údaje. Nemusí to být žádné podrobnosti, napište mi spojení na vás, adresu vašich stránek a alespoň stručně kde cítíte problém a co očekáváte.


Používané nástroje
Google Analytics
Search Console
Screaming Frog
Balsamiq