7 tipů pro rok 2015

Zítra je poslední den roku a tak, i když nemám křišťálovou kouli, zkusím si tipnout, co nás může čekat v roce příštím.

 

1. Mobily, kam se podíváš

Podle prodejců byly mobily a tablety hitem letošních vánoc. Proč tomu nevěřit. Meziroční nárůst přístupů z těchto zařízení je evidentní, podle mě se jen zvýší a i když není nutné okamžitě předělávat web na responzivní, při případné přípravě nového by se na to určitě mělo myslet. Znamená ale více smart zařízení i více smart uživatelů? V každém případě si ale myslím, že mobily nás budou v roce 2015 ovlivňovat nejvíce.

 

2. Seznam spadne z první příčky

Možná trochu troufalá předpověď, ale vycházím z toho, že pro babičky a dědečky, kteří dostali pod stromeček tablet, bude najednou snazší použít tu divnou lištičku na displeji, než otrocky chodit na homepage Seznamu – možná jsou na ni zvyklí, ale ona najednou na tabletu chybí. A ani browser od Seznamu tomu nepomůže, protože děti jim ho instalovat nebudou.

 

3. Kdo nám to sem sakra leze?

Google Analytics začne měřit napříč zařízeními. A nejen pomocí nějakých importovaných ídeček. Když to může dělat Facebook… Data budou stále důležitější, jenže musí být pravdivá. A nejen pro určování trendů. Mamina, která se na web podívá v práci, u holiče, cestou domů v tramvaji a večer doma s taťkou konečně něco koupí je prostě jeden a tentýž zákazník a ne čtyři.

 

4. Méně techniky, více invence

SEO bude méně technická disciplína. Jasně, pořád tady budou ty titulky a hájedničky, ale v boji o cinknutí v kase bude potřeba více kreativity a marketingu. Obsah zůstane králem, ale jen chytří a tvořiví to pocítí i v pokladně. (A na Seznamu budou dál bodovat katalogy a linkfarmy…)

 

5. Google plus nebude mínus

Nevěřím, že Google svojí sociální síť jen tak odpíská. Možná ji nebude až tak upřednostňovat, ale zůstane jako Google účet propojena na jeho služby – i kdyby tomu začali říkat jinak. Koneckonců, na Androidech si bez Google účtu skoro neškrtnete a to i ti, kteří o G+ nikdy neslyšeli.

 

6. Přiletí k nám holubi?

V Benátkách krmení holubů už dávno zakázali – ničí památky a jsou semeništěm parazitů. A guglí ZOO se letos rozrostla o nové zvířátko – Google Pigeon. V červenci se rozlétl po Spojených státech, teď už migroval i do Velké Británie, Kanady, Austrálie a dalších, anglicky mluvících, zemí. Tahle potvora je zaměřena na lokální SEO – a to, právě s rostoucím počtem mobilních zařízení, bude čím dál důležitější. Je tedy jen otázkou času, kdy holubi dorazí i k nám.

 

7. Zaplať nebo zmizni

(Nejen) sociální sítě už nebudou zadarmo, s tím, jak mizí přirozené výsledky i z vyhledávání, bude potřeba víc peněz na to, abyste „byli vidět“. Jen aby to nebylo podle známé dětské říkanky – jdeme všichni sborem za tim prvnim volem. A ta kráva vzadu uzavírá řadu.

 

Tak za rok uvidíme, jak moc jsem se sekl. V každém případě šťastný a veselý…