10 tipů pro lepší výsledky z vyhledávačů

To, že máte dobře provedené SEO a umisťujete se ve vyhledávačích ještě neznamená, že je někdo použije a na váš odkaz klikne. Existuje několik možností, které vám mohou pomoci zvýšit pravděpodobnost použití vašeho odkazu v zobrazených výsledcích. Cílem je zatraktivnění zobrazeného záznamu tak, aby byl pro návštěvníka lákavější, upoutal jeho pozornost a přesvědčil ho, že právě ten váš nejlépe splňuje jeho očekávání.

 

1. Titulek stránky

Titulek patří mezi významné seo faktory, takže opatrně. Kvůli SEO bude obsahovat klíčová slova, značku, zároveň ale musí být dostatečně přitažlivý i pro návštěvníka. Můžete experimentovat s pořadím slov, kombinací malých a velkých písmen i samotným obsahem. Titulek stránky se zobrazuje dostatečně výrazně na to, aby mu byla věnována odpovídající pozornost.

 

2. Adresa stránky

Pokud se hledaný výraz nachází v adrese stránky, vyhledávače ho zpravidla zvýrazní. Spolu s dalším obsahem záznamu se tak adresa stává ubezpečením, že cílová stránka odpovídá požadavku hledajícího.

Titulek a adresu můžete ve vyhledávačích snadno ovlivnit

Pouze u titulku a adresy ale máte jistotu, že vyhledávač zobrazí to, co chcete, další možnosti jsou předpokládané, nikoliv jisté.

Titulek a adresa stránky

3. Popisek stránky (Meta Description)

Popis stránky (description) je jedním z nejlepších způsobů, jak motivovat uživatele ke kliknutí. Máte přibližně dva řádky pro dobré marketingové sdělení, které musí upoutat, zaujmout a přesvědčit. Nejčastější chybou je automaticky generovaný bezobsažný text nebo opakující se popisek v celém webu. Pokud je popisek příliš krátký, je nebezpečí, že ho vyhledávač nebude pokládat za relevantní, příliš dlouhý si zase může zkrátit v tom nejnevhodnějším místě. Doporučená délka textu je asi 140-150 znaků. U krátkého titulku se zbytečně připravujete o místo na slunci.

Popis stránky (Description)

4. Obrázky

Hezký obrázek je lepší než deset slov. Google i Seznam obrázky vyhledávat umí a ve výsledku vyhledávání je zobrazují – Google spolehlivěji. Obrázky ve vyhledávání mohou být dobrým zdrojem návštěvnosti

Obrázky ve vyhledávání

No a to je vše, co zatím umí i Seznam, následující tipy jsou zaměřeny hlavně na Google.

 

5. Video

Produktová videa jsou zatím využívána jen málo, přitom se vzhledem k dostupnosti kvalitních zařízení pro natáčení i open-source software pro zpracování jedná o levný a efektivní způsob propagace. Pomocí video sitemapy a použitím mikroformátů zvýšíte šanci, že Google vaše video zobrazí.

Video ve vyhledávačích

 

6. Seznamy zboží

Existují případy, kdy Google místo popisu stránky zobrazí výběr z produktů, které na stránce existují. Zobrazený výsledek tak může být pro návštěvníka užitečnější než vlastní popis stránky, protože zobrazí relevantnější informace.

vypis-zbozi

 

7. Místa

Inovovaná Google místa jsou nyní dostupné v Google+ profilu a umožňují přidávat k firmě nebo provozovně fotografie, recenze, a zobrazovat další užitečné informace. Při personalizovaném nebo lokálním hledání jsou tyto výsledky dostupné na předních místech výsledku vyhledávání a pokud odpovídají požadavku hledajícího, je vysoká pravděpodobnost, že je i využije.

Google Places

 

8. Autorství

Google authorship vyžaduje kvůli propojení s autorem založený a nastavený Google+ profil. Přínosem pro vás bude odlišení záznamu od okolních záznamů a větší pravděpodobnost upoutání pozornosti.

Google Authorship

 

9. Mikroformáty – Rich Snippets

Využití strukturovaných dat a mikroformátů umožní zobrazit ve výsledcích vyhledávání podrobnější informace – obrázek, ceny, recenze a hodnocení apod, zte kterých návštěvník opět může získat dostatek kvalitních podkladů pro své rozhodnutí.

 

V současnosti Google podporuje úryvky pro tyto typy záznamů:

  • Recenze
  • Lidé
  • Produkty
  • Firmy a organizace
  • Recepty
  • Události
  • Hudba

 

Podobné značkování dat používá Google také pro video.
V nástrojích pro webmastery si můžete vyzkoušet, jak by váš záznam ve vyhledávání vypadal a podle toho ho odladit. Na podobné pricipu funguje také Open Graph protokol, který je orientovaný na sociální sítě. Zásadní je, že pomocí OGP můžete přesně určit, jak bude záznam při sdílení v sociálních sítích vypadat.

MIKROFORMÁTY – RICH SNIPPETS

 

10. Drobečky

Tzv. drobečková navigace je významným navigačním prvkem, který usnadňuje orientaci návštěvníka na stránkách. A co je dobré pro návštěvníka je dobré i pro Google. Pokud tedy máte na stránkách správně strukturovanou drobečkou navigaci, je možnost, že ji Google ve výsledcích vyhledávání použije.

Drobečková navigace

 

Nečekejte zázraky

Kromě titulků stránek vám nic z uvedeného nepomůže ovlivnit vaši pozici ve výsledcích vyhledávání. A s vyjímkou titulku a adresy stránek nikdy nebudete mít jistotu, že vyhledávač vámi připravené informace také použije tak, jak zamýšlíte a předpokládáte. Bez ohledu na to ale musíte vědět, že tím zkvalitňujete svoje stránky pro vaše návštěvníky. A o ty jde především.

 

Něco chybí?

Samozřejmě – vyhledávače se stále mění, co platilo včera už dnes nemusí být pravda a naopak.